Tiedote: Piraatit juhlistavat 10-vuotista taivaltaan

31.5. klo 08:30
Vapaa julkaistavaksi

Suomen Piraattipuolue perustettiin vuonna 2008 osana kansainvälistä piraattiliikettä. Puolue juhlistaa nyt 10-vuotissyntymäpäiväänsä 9.6. Helsingissä.

Piraattipuolueen 10-vuotisjuhlat pidetään klo 12:00 alkaen Helsingin Käärmeenpesässä (Sörnäisten Rantatie 33). Päivän aluksi kuullaan puheenvuoroja puolueen aktiiveilta puolueen historiasta, nykyhetkestä ja tulevaisuudesta. Klo 18:00 alkaen vuorossa on vapaamuotoisempaa illanviettoa.

Piraattipuolueen pitkäjänteinen toiminta on tuottanut tulosta. Puolue on kasvattanut kannatustaan jatkuvasti kymmenvuotisen taipaleensa aikana. Vuoden 2017 kuntavaaleissa puolue sai ensimmäiset kaupunginvaltuutettunsa Helsingissä sekä Jyväskylässä. Vuonna 2019 puolue tavoittelee ensimmäisiä eduskuntapaikkojaan.

“Olemme kasvaneet vakaasti vuosi vuodelta, niin määrällisesti kuin toiminnallisesti. Aktiiviset jäsenemme ansaitsevat suuren kiitoksen menestyksestämme. Politiikassa tapahtunut murros kertoo kaivatusta muutoksesta politiikan tekoon, ja tätä me Piraateissa tarjoamme. Nyt on kuitenkin aika juhlia yhdessä pyöreitä täyttävää puoluettamme!” kommentoi puheenjohtaja Jonna Purojärvi.

Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita tilaisuuteen. Pyydämme ilmoittautumisia tilaisuuteen etukäteen osoitteeseen jani.somero [at] piraattipuolue.fi

Lisätietoa Facebook-tapahtumasta: https://www.facebook.com/events/210792129510082/

Lisätiedot:

Jonna Purojärvi

Jani Somero

Sähköpostit muotoa etunimi.sukunimi@piraattipuolue.fi

Kuvia:

Nykyinen puolueen puheenjohtaja Jonna Purojärvi ja vuosien 2012-2014 puheenjohtaja Harri Kivistö

Piraattikakku